Ο μηχανισμός του ασανσέρ, που ανεβοκατέβασε στην τελική κατάταξη τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη διαδικασία των κρίσεων για την επιλογή των νέων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, ήταν οι προσωπικές συνεντεύξεις. Διδακτορικά, μεταπτυχιακά και μετεκπαιδεύσεις πετάχτηκαν από τα συμβούλια επιλογής με χαρακτηριστική άνεση στον κάλαθο των αχρήστων.
Της Γιούλης Μανώλη
Ο «Ε.Τ.» παρουσιάζει σήμερα έναν πίνακα-καθρέφτη του προβληματικού συστήματος επιλογής των διοικητικών στελεχών τns εκπαίδευσα, το οποίο επέτρεψε στα ελεγχόμενα από τον υπουργό Παιδείας συμβούλια να ακυρώσουν τα μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια για να ευνοήσουν συνδικαλιστικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος. Τα αποτελέσματα των κρίσεων «μαγειρεύτηκαν» με τον εξής απλό τρόπο δικαιώνοντας πλήρως τη σωρεία των ενστάσεων που έχουν κατατεθεί σε βάρος του νέου συστήματος από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Ταυτοχρόνως, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταγραφής των αντικειμενικών μορίων τους, τα οποία αντιστοιχούσαν στα μετρήσιμα προσόντα τους (μεταπτυχιακές σπουδές, μετεκπαιδεύσεις, άσκηση διοικητικού έργου και συγγραφικό έργο), οι υποψήφιοι κλήθηκαν να υποβάλουν δηλώσεις προτίμησης για να έχουν τα συμβούλια επιλογής ξεκάθαρη εικόνα και να μπορέσουν με «ασφάλεια» να ενεργοποιήσουν το μηχανισμό του ασανσέρ, δηλαδή των συνεντεύξεων.
Έτσι, όπως ανέφερε στον «Ε.Τ.» ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Α. Αντωνάκος, ο οποίος επεξεργάστηκε τα στοιχεία που δημοσιεύουμε σήμερα, σε πολλούς υποψηφίους υποδείχθηκε «αρμοδίως» να μη διεκδικήσουν ορισμένες θέσεις, που ήταν ήδη δεσμευμένες, για να μη βρεθούν εκτός επιλογών με τη συνέντευξη.
"Αντώνης Αντωνάκος Αναξιοκρατική η επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση. Συνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ το 90-95% των επιλεγέντων."
|
«Με τις μεθοδεύσεις αυτές», υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, «η επιλογή και η κατανομή των θέσεων είχε ουσιαστικά γίνει πριν από τη διαδικασία των συνεντεύξεων.
Προαποφασισμένες θέσεις.
Με τις συνεντεύξεις απλώς ρυθμιζόταν η βαθμολογία ανάλογα με το σε ποια θέση είχε προαποφασιστεί ότι έπρεπε να βρεθεί ο κρινόμενος».
Για του λόγου το αληθές ανατρέχουμε στον παρατιθέμενο εδώ πίνακα, από τη μελέτη του οποίου διαπιστώνουμε:
Ο τελευταίος στη στήλη των αντικειμενικών μορίων (ΑΙ), που έγινε τελικώς προϊστάμενος διεύθυνσης, ισοψηφούσε με άλλους 7 συνυποψήφιους του στην 48η θέση της αρχικής κατάταξης. Μετά τη συνέντευξη βρέθηκε στη 13η θέση της τελικής κατάταξης (Α2) και την 9η αυτών που διεκδικούσαν τις 7 διευθύνσεις (Β1). Για να επιλεγεί ο συγκεκριμένος υποψήφιος χρειάστηκε να υποσκελιστούν 20 συνυποψήφιοι του, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονταν 4 με διδακτορικό, 5 με μεταπτυχιακό, 1 με διδακτορικό και μεταπτυχιακό και 2 με διετή μετεκπαίδευση. Ο ίδιος διέθετε ως μοναδικό πρόσθετο επιστημονικό προσόν μια τρίμηνη επιμόρφωση.
Η συνέντευξη όμως έκανε το θαύμα της. Επίσης, ο τελευταίος στη στήλη των αντικειμενικών μορίων που έγινε προϊστάμενος γραφείου, είχε καταταγεί πριν από τη συνέντευξη στην 110η θέση, αλλά ακολούθως αναρριχήθηκε με άνεση στην 50η θέση της τελικής κατάταξης και την 43η μεταξύ αυτών που διεκδικούσαν μία από τις 27 αντίστοιχες θέσεις.
|
|
Στον πίνακα που παραθέτουμε παραπάνω συμπεριλαμβάνονται τα ονόματα όλων των υποψήφιων προϊσταμένων διευθύνσεων και γραφείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι προηγήθηκαν του τελευταίου επιλεγέντος προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης στην κατάταξη με κριτήριο τα μετρήσιμα προσόντα των κρίσεων.
Αναλυτικά, καταγράφονται:
· Στη στήλη Α1 η αξιολογική σειρά των υποψηφίων με βάση τα μετρήσιμα κριτήρια, στα οποία περιλαμβάνονται η επιστημονική κατάρτιση, το διδακτικό έργο, η άσκηση διοικητικών καθηκόντων και το συγγραφικό έργο.
· Στη στήλη Α2 η τελική αξιολογική σειρά των υποψηφίων μετά τη διαδικασία ms συνέντευξης στο ελεγχόμενο συμβούλιο.
· Στη στήλη Β1 η σειρά κατάταξης των υποψήφιων προϊσταμένων διευθύνσεων εκπαίδευσης και
· Στη στήλη Β2 η σειρά κατάταξης των υποψήφιων προϊσταμένων γραφείων εκπαίδευσης.
(*): Με έναν αστερίσκο σημειώνονται οι επιλεγέντες.
(**): Με δύο αστερίσκους σημειώνονται όσοι δεν υπέβαλαν αίτηση για διεύθυνση.
"Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης επιλέγονται από ειδικό συμβούλιο που ορίζεται και ελέγχεται από τον Yπ. Παιδείας." |
Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης επιλέγονται από ειδικό συμβούλιο που ορίζεται και ελέγχεται από τον υπουργό Παιδείας.
Οι επιλεγέντες σε ποσοστό 90 - 95%, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΟΛΜΕ, είναι ενεργά συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
26-11-2002