Αντωνάκος Αντώνης

Συνέντευξη στην Ελένη Δελβινιώτη

Τελικά οι έριδες μεταξύ υπουργείου και ΟΛΜΕ συνεχίζονται και ύστερα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Δεν θα μπορούσατε να συμφωνήσετε έστω και τώρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ΟΛΜΕ έχει μια παιδαγωγική στάση απέναντι στα πράγματα. Είμαστε υποχρεωμένοι ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να έχουμε μια στάση ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και να έχουμε άποψη γύρω από το πώς μπορεί και πώς πρέπει να αναπληρωθεί η διδακτική ύλη στο μέγιστο μέρος της. Το Υπουργείο είναι εκείνο που εμμένει και δημιουργεί τα προβλήματα.

Το Υπουργείο, όμως, είναι εκείνο που χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική. Η κυβέρνηση, λοιπόν, δικαιούται να πει την τελευταία λέξη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σαφώς και δικαιούται, δεν δικαιούται όμως να αποφασίζει την ερμηνεία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους για θέματα που τους άμεσα. Εκείνοι που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχουν διαμορφώσει άποψη, επειδή βιώνουν καθημερινά και από πρώτο χέρι τα προβλήματα. Μπορούν να διεκδικήσουν, λοιπόν, να περάσουν τις απόψεις τους.

Μπορούν να διεκδικήσουν, αλλά δεν μπορούν να επιβάλλουν...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορούν να παλέψουν με όλα τα νόμιμα μέσα για εκείνα που εκείνοι θεωρούν σωστά πως πρέπει να γίνουν. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει τη λειτουργία των σχολείων με εγκυκλίους και ρυθμίσεις, των αμφισβητείται η νομιμότητα. Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να λειτουργήσουμε βάσει εγκυκλίων που στέλνονται.

Καλούν να δουλέψουν για να καλυφθούν τα κενά και να αμειφθούν υπερωριακά για αυτές τις υπηρεσίες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν συνδέουμε καθόλου τα δύο ζητήματα. Η πληρωμή ή όχι των υπερωριών δεν μας αφορά κι αυτό δείχνει την υπευθυνότητά μας. Η δική μας πρόταση δεν δημιουργεί αδιέξοδα...

Στη δική σας πρόταση δεν υπάρχουν εξετάσεις.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θεωρούμε θέμα πρώτης προτεραιότητας τη διδασκαλία της ύλης. Συνήθως, οι εξετάσεις έπονται.

Ναι, αλλά εδώ προκύπτουν δυσκολίες άλλου είδους... Δεν θα γίνουν εξετάσεις στα δημόσια σχολεία και θα γίνουν στα ιδιωτικά; Καταλαβαίνετε ότι αυτές οι εξετάσεις βρίσκονται στον αέρα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εδώ υπάρχει ένα θέμα που πρέπει να συζητήσουμε. Σκεφτείτε όμως τι εξετάσεις θα δώσουν μαζί τα παιδιά των ιδιωτικών και δημοσίων σχολείων. Πώς θα αποδώσει ένα παιδί που έχει διδαχθεί και ένα που δεν έχει. Αυτή η ανισότητα είναι σημαντικότερη από τις άλλες και αυτό δεν σκέφτεται το άλλο υπουργείο. Άλλωστε, έχει επαναληφθεί η ίδια διαδικασία το 1988, όταν οι προαγωγικές μεταξύ πρώτης και δευτέρας Λυκείου έγιναν με βάση τους βαθμούς των προφορικών.

 

Μοιάζει σαν να θέλετε να τιμωρήσετε το υπουργείο, ύστερα από το σπάσιμο της απεργίας μετά την απόφαση του δικαστηρίου... Είναι έτσι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η τιμωρία δεν είναι στις προθέσεις μας. Αντίθετα το υπουργείο είναι εκείνο που προσπαθεί μέσω ημών να παραδειγματίσει τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες, ώστε να αποτρέψει άλλες κινητοποιήσεις στο μέλλον που θα έρθουν όμως σίγουρα μετά από τα σκληρά μέτρα που δεν έχουν λάβει την κυβέρνηση.

Η στάση σας θα μπορούσε να εκληφθεί και ως άρνηση εργασίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εμείς δεν παραβιάζουμε την υφιστάμενη νομοθεσία, που λέει πως τα μαθήματα πρέπει να γίνονται τις συγκεκριμένες ώρες και ημέρες. Άλλοι είναι εκείνοι που θέλουν να αλλάξουν τα δεδομένα, εμείς βρισκόμαστε στην οδό της νομιμότητας. .

Και το ηθικό μέρος; Πώς θα απαντήσετε στο παράπονο των παιδιών ότι έχουν γίνει μπαλάκι ανάμεσα σε ένα στείρο ανταγωνισμό υπουργείου και ΟΛΜΕ;

ΑΠΑΝΤΗΣ: Η ΟΛΜΕ αντιμετωπίζει από την αρχή με την υπευθυνότητα των προβλημάτων. Προχωρήσαμε στις κινητοποιήσεις σε μια που δεν ήταν ευαίσθητη χρονικά, θέσαμε τα προβλήματα και αντιμετώπισα τον αρχισμό Είναι άδικο ορισμένοι να θέλουν να χρεώσουν την κρίση στις πλάτες των καθηγητών .

Μήπως θα έχουμε νέες εργασίες λόγω αυτής της διαφωνίας σας με το υπουργείο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη…

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

29-03-1997