Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 1645

 

Το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate - Ι.Β.) και τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Ομολογώ ότι δυσκολευόμουν, ανέκαθεν, να κατανοήσω γιατί, ενώ έχουμε, ιδιωτικά Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια δεν μπορούμε να έχουμε ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Η δυσκολία αυτή μάλιστα εντείνεται από το γεγονός ότι αρκετές δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα φοιτούσαν και φοιτούν σε Α.Ε.Ι. του εξωτερικού Ιδιωτικά και Δημόσια, καταβάλλοντας συνήθως δίδακτρα ιδιαίτερα υψηλά (σε αρκετές περιπτώσεις).

Όταν μάλιστα για να διευκολυνθούν ορισμένα από αυτά τα Ελληνόπουλα που ίσως δεν «καταδέχονται», δικαίως στις περισσότερες περιπτώσεις, να φοιτήσουν σε Πανεπιστήμια της ημεδαπής, δημιουργήθηκε επί Υπουργίας του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης το Ι.Β. η δυσκολία μου να καταλάβω μεγάλωσε. Και με αφορμή το θόρυβο που δημιουργήθηκε με την διαρροή θεμάτων στις εξετάσεις για το Ι.Β. νομίζω ότι είναι καιρός να συζητήσουμε δίχως τις παρωπίδες που δημιουργούν ξεπερασμένα ιδεολογήματα και αποπροσανατολιστικά στερεότυπα το θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αποτελεί και τον «Μεγάλο Ασθενή» του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Είναι επιτέλους καιρός να αναρωτηθούμε γιατί περίπου το 3% των Ελλήνων μαθητών των Λυκείων ήδη από την 2η τάξη με επιλογή των οικογενειών τους φοιτά σε αυτά τα ειδικά τμήματα διδασκόμενο την ύλη που καθορίζει ο Διεθνής Οργανισμός Ι.Β. και μάλιστα στα Αγγλικά. Είναι καιρός να αναρωτηθούμε γιατί δεν έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα ούτε ένα τέτοιο τμήμα σε Δημόσιο Σχολείο. Είναι καιρός να αναρωτηθούμε γιατί οι οικογένειες που έχουν κυρίως την ενημέρωση για την επιστημονική και την επαγγελματική αξία των πτυχίων εγχωρίων και ξένων και δευτερευόντως την οικονομική δυνατότητα προτιμούν αυτή τη λύση πριν δοκιμάσουν τα παιδιά τους τα εγχώρια Α.Ε.Ι. αφού πρέπει να επισημανθεί ότι δεν πρόκειται για μαθητές που δοκίμασαν και απέτυχαν στις Γενικές Εξετάσεις.

Είναι καιρός να αναρωτηθούμε γιατί ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης που ως υπουργός νομοθέτησε τη λειτουργία του Ι.Β. στην Ελλάδα καταψήφισε την δυνατότητα λειτουργίας Ιδιωτικών Α.Ε.Ι..

Είναι επίσης καιρός να αναρωτηθούμε για τη σιωπή αυτών που ως πολιτικοί μέντορες πρωτοστάτησαν στις αντιδράσεις για την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος η οποία έπρεπε να προχωρήσει. Όχι γιατί το ήθελε η Κυβέρνηση. Ούτε γιατί το επέβαλλε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έπρεπε να προχωρήσει γιατί το επέβαλλε η κοινή λογική και μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα την οποία κανένα συντηρητικό ιδεολόγημα δεν μπορεί να αλλάξει. Έπρεπε να προχωρήσει γιατί η πολιτεία (με συνυπεύθυνους όλους μας και όχι μόνο τις Κυβερνήσεις και τους πολιτικούς) δεν κατόρθωσε να δημιουργήσει και να λειτουργήσει σύγχρονα ανταγωνιστικά Α.Ε.Ι.. Δεν κατόρθωσε να αξιοποιήσει το διαχρονικό πάθος της κοινωνίας για εκπαίδευση της νέας γενιάς. Στεκόμαστε προσηλωμένοι στο «δωρεάν» και αγνοούμε το «παιδεία» με αποτέλεσμα να υπάρχουν και στα δύο ερωτηματικά και ουσιαστική ανεπάρκεια.

Είναι καιρός να κατανοήσουμε ότι η παιδεία και ο πολιτισμός απαιτούν ελευθερία από ιδεολογικές και συντεχνιακές στρεβλώσεις και συμφέροντα. Γιατί επιτέλους το μέλλον των παιδιών μας δεν μπορεί να περιμένει να απαλλαγούμε οι ενήλικες από τον «παιδικό αριστερισμό μας».

 

Αντωνάκος Αντώνης

15-07-2009

[email protected]       http://www.antonakos.edu.gr