Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 725

 

Αντωνάκος Αντώνης

Συνέντευξη στην Ελένη Δελβινιώτη

Τελικά οι έριδες μεταξύ υπουργείου και ΟΛΜΕ συνεχίζονται και ύστερα από τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Δεν θα μπορούσατε να συμφωνήσετε έστω και τώρα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ΟΛΜΕ έχει μια παιδαγωγική στάση απέναντι στα πράγματα. Είμαστε υποχρεωμένοι ως μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να έχουμε μια στάση ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και να έχουμε άποψη γύρω από το πώς μπορεί και πώς πρέπει να αναπληρωθεί η διδακτέα ύλη στο μέγιστο μέρος της. Το υπουργείο είναι εκείνο που εμμένει και δημιουργεί τα προβλήματα.

Το υπουργείο, όμως, είναι εκείνο που χαράσσει την εκπαιδευτική πολιτική. Η κυβέρνηση, λοιπόν, δικαιούται να πει την τελευταία λέξη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σαφώς και δικαιούται, δεν δικαιούται όμως να αποφασίζει ερήμην των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους για θέματα που τους αφορούν άμεσα. Εκείνοι που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχουν διαμορφώσει άποψη, επειδή βιώνουν καθημερινά και από πρώτο χέρι τα προβλήματα. Μπορούν να διεκδικήσουν, λοιπόν, να περάσουν οι απόψεις τους.

Μπορούν να διεκδικήσουν, αλλά δεν μπορούν να επιβάλλουν...

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μπορούν να παλέψουν με όλα τα νόμιμα μέσα για εκείνα που εκείνοι θεωρούν σωστά πως πρέπει να γίνουν. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να επιβάλει τη λειτουργία των σχολείων με εγκυκλίους και ρυθμίσεις, των οποίων αμφισβητείται η νομιμότητα. Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να λειτουργήσουμε βάσει εγκυκλίων που στέλνονται.

Σας καλούν να δουλέψετε για να καλυφθούν τα κενά και να αμειφθείτε υπερωριακά για αυτές τις υπηρεσίες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν συνδέουμε καθόλου τα δύο ζητήματα. Η πληρωμή ή όχι των υπερωριών δεν μας αφορά κι αυτό δείχνει την υπευθυνότητα μας. Η δική μας πρόταση δεν δημιουργεί αδιέξοδα...

Στη δική σας πρόταση δεν υπάρχουν εξετάσεις.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θεωρούμε θέμα πρώτης προτεραιότητας τη διδασκαλία της ύλης. Συνήθως, οι εξετάσεις έπονται.

Ναι, αλλά εδώ προκύπτουν δυσκολίες άλλου είδους... Δεν θα γίνουν εξετάσεις στα δημόσια σχολεία και θα γίνουν στα ιδιωτικά; Καταλαβαίνετε ότι αυτές οι εξετάσεις βρίσκονται στον αέρα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εδώ υπάρχει ένα θέμα που θα πρέπει να το συζητήσουμε. Σκεφτείτε όμως τι εξετάσεις θα δώσουν μαζί τα παιδιά των ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων. Πώς θα αποδώσει ένα παιδί που έχει διδαχθεί και ένα που δεν έχει. Αυτή η ανισότητα είναι σημαντικότερη από τις άλλες και αυτό δεν το σκέφτεται το υπουργείο. Άλλωστε, έχει επαναληφθεί η ίδια διαδικασία το 1988, όταν οι προαγωγικές μεταξύ πρώτης και δευτέρας Λυκείου έγιναν με βάση τους βαθμούς των προφορικών.

 

Μοιάζει σαν να θέλετε να τιμωρήσετε το υπουργείο, ύστερα από το σπάσιμο της απεργίας μετά την απόφαση του δικαστηρίου... Είναι έτσι;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η τιμωρία δεν είναι στις προθέσεις μας. Αντίθετα το υπουργείο είναι εκείνο που προσπαθεί μέσω ημών να παραδειγματίσει τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες, ώστε να αποτρέψει άλλες κινητοποιήσεις στο μέλλον που θα έρθουν όμως σίγουρα ύστερα από τα σκληρά μέτρα που είναι έτοιμη να λάβει η κυβέρνηση.

Η στάση σας θα μπορούσε να εκληφθεί και ως άρνηση εργασίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Εμείς δεν παραβιάζουμε την υφιστάμενη νομοθεσία, που λέει πως τα μαθήματα πρέπει να γίνονται τις συγκεκριμένες ώρες και ημέρες. Άλλοι είναι εκείνοι που θέλουν να αλλάξουν τα δεδομένα, εμείς βρισκόμαστε στην οδό της νομιμότητας. .

Και το ηθικό μέρος; Πώς θα απαντούσατε στο παράπονο των παιδιών ότι έχουν γίνει μπαλάκι ανάμεσα σε ένα στείρο ανταγωνισμό υπουργείου και ΟΛΜΕ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η ΟΛΜΕ έχει αντιμετωπίσει από την αρχή με υπευθυνότητα τα προβλήματα. Προχωρήσαμε στις κινητοποιήσεις σε μια περίοδο που δεν ήταν ευαίσθητη χρονικά, θέσαμε τα προβλήματα κι αντιμετωπίσαμε αυταρχισμό Είναι άδικο ορισμένοι να θέλουν να χρεώσουν την κρίση στις πλάτες των καθηγητών .

Μήπως θα έχουμε νέες απεργίες εξαιτίας αυτής της διαφωνίας σας με το υπουργείο;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη …

 

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

29-03-1997