Εκτύπωση
Κατηγορία: Αρθρογραφία
Εμφανίσεις: 1046

Συνέντευξη στο Χρήστο Βούζα

ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ πρόταση - χωρίς κανένα επιπλέον οικονομικό κόστος για το φετινό προϋπολογισμό ώστε να γυρίσουν οι καθηγητές στα σχολεία, κάνει, μέσω του "Α.Τ.", ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, εκλεγμένος με τη ΔΑΚΕ, κ. Α. Αντωνάκος. Ο κ. Αντωνάκος μιλά επίσης, για 15 έως 20 δισ. "κέρδος" του κρατικού προϋπολογισμού από την απεργία των καθηγητών, δηλώνει ότι σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα ο υφυπουργός Οικονομικών θα είχε παραιτηθεί μετά τις αναλήθειες που έχει εκστομίσει μέχρι τώρα, ενώ θεωρεί ότι η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στα "περισσότερα θεσμικά αιτήματα. Υποστηρίζει επίσης, ότι είναι αδύνατον να αναπληρωθούν στο σύνολο τους οι χαμένες διδακτικές ώρες, ενώ, για τον τρόπο αναπλήρωσης, θεωρεί ότι θα είναι αποτέλεσμα συζήτησης μεταξύ υπουργείου και καθηγητών, "όταν, όμως, η απεργία λήξει". Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης που παραχώρησε στον "Α.Τ." ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, έχει ως εξής:

Αμετακίνητη

Διανύετε την έκτη εβδομάδα απεργίας και, κάθε ημέρα που περνάει, υπάρχει η αίσθηση ότι η σχολική χρονιά ξεπερνάει τα όρια αντοχής της. Θα υπάρξει προσέγ­γιση των καθηγητών με την κυβέρνηση, προκείμενου να ανοί­ξουν τα σχολεία;

"Πρώτα απ' όλα, θέλω να τονίσω με κάθε τρόπο ότι τα σχολεία δεν τα κρατάμε εμείς κλειστά αλλά η κυβέρνηση. Η ΟΛΜΕ ανάγκασε, 'στην ουσία, μέσω της απεργίας διαρκείας, την κυβέρνηση να προσέλθει στο τραπέζι του διαλόγου και τόνισε από την αρχή ότι δεν είναι αμετακίνητη στις θέσεις της. Από την πλευρά της όμως, η κυβέρνηση δεν έκανε ποτέ μια ρεαλιστική πρόταση, στηριζόμενη στην ψευδαίσθηση ότι αυτή η κινητοποίηση θα εκφυλισθεί. Εμείς και σήμερα είμαστε διατεθειμένοι να συζητήσουμε μια πρόταση που δεν θα έχει κανένα οικονομικό κόστος, σε σχέση με τα όσα θα διατεθούν το 1997 για τους μισθούς μας. Μια πρόταση που θα έδινε, με διαφορετικό τρόπο, μέσα δηλαδή από τα τρίμηνα, αυτά που, ούτως ή άλλως, θα δώσει η κυβέρνηση το 1997. Και αυτά είναι: -Το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης 50.000 δραχμών. Τις 90.000 από την τελευταία δόση των τριμήνων του 1996, που οφείλονται στους καθηγητές και τις περίπου 100.000 δραχμές από τα αναδρομικά των 18.000 που οφείλονται επίσης, στους καθηγητές.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ:

Υπάρχουν 12.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, οι μισοί εκ των οποίων αντιπροσωπεύουν πραγματικά κενά, Ζητάμε λοιπόν από :το υπουργείο, είτε μια αριθμητική δέσμευση σε σχέση με τους 6.000 διορισμούς είτε μια πιο ουσιαστική περιγραφική δέσμευση. Όμως το υπουργείο δεν δεσμεύεται ουσιαστικά. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι, ενώ στη συνάντησή μας ο κ. Αρσένης μιλούσε για την κάλυψη των πραγματικών κενών, στην τελευταία επιστολή του μιλά για οργανικά κενά που, βεβαίως, είναι πολύ λιγότερα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ:

Αυτά τα ολιγόωρα σεμινάρια που γίνονται, το μόνο που λύνουν είναι το οικονομικό πρόβλημα των επιμορφωτών και κάποιων άλλων μεσαζόντων. Εμείς ζητάμε μακροχρόνια περιοδική επιμόρφωση και. απέναντι σε αυτό το αίτημα χρόνων. Δεν υπάρχει απάντηση από το υπουργείο.

ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑΞΗ:

Το υπουργείο παραπέμπει αυτό το αίτημα σε κάποια επιτροπή, θυμίζοντας μας αυτό που έλεγε κάποιος πολιτικός: "αν θέλεις να μη γίνει κάτι. φτιάξε μια επιτροπή”!

Αν η κυβέρνηση αθροίσει αυτά τα ποσά τα οποία, επαναλαμβάνω ούτως ή άλλως, θα έδινε, και τα καταβάλει μέσω των τρίμηνων και αν δώσει, παράλληλα, κάποιες ικανοποιητικές απαντήσεις στα θεσμικά, τότε η απεργία θα μπορούσε να λυθεί".

Αυτή η συγκεκριμένη πρόταση, που κάνετε για πρώτη φορά στην κυβέρνηση, δεν είναι μακριά οπό τις περίπου 310.000 δραχμές, που ζητάτε ως μισθό του νεοδιόριστου:

"Βεβαίως είναι μακριά και δείχνει τη διάθεση που είχε από την αρχή η ΟΛΜΕ, να κάνει έναν ουσιαστικό διάλογο και να μην οδηγήσει τα πράγματα στα άκρα. Και αποδεικνύει ότι από την άλλη πλευρά, υπήρξε μια προσχηματική προσέλευση στο τραπέζι του διαλόγου, για τις ανάγκες των δημοσίων σχέσεων της κυβέρνησης".

Αν η κυβέρνηση αποδεχθεί την πρόταση που κάνετε και ανοίξουν τα σχολεία  έχετε σκεφθεί πώς θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες:

"Είναι αδύνατον να ύπαρξη πλήρης αναπλήρωση των χαμένων  ωρών. Θα συζητήσουμε όμως με το υπουργείο  και θα  εξαντλήσουμε όλη τη φαντασία που έχουμε, ώστε να αναπληρωθούν, με τον καλύτερο τρόπο και όσο το δυνατόν περισσότερες από τις χαμένες ώρες».

Να μιλήσουμε όμως και για τα, θεσμικά, γιατί καλλιεργείται, στην κοινή γνώμη, η εντύπωση ότι έχετε συμφωνήσει με τον υπουργό. Τι γίνεται με τους 6.000 διορισμούς, με την τακτική επιμόρφωση, τη μείωση των μαθητών κατά τάξη από 35 σε 25. Τι, τέλος έχει απαντήσει το υπουργείο, σχετικά με το αίτημα σας, για το συνταξιοδοτικό.

"Στο μόνο από τα αιτήματα που το υπουργείο έχει απαντήσει κατ' αρχήν θετικά, είναι το συνταξιοδοτικό. Αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα, αφού ένας καθηγητής διορίζεται στα 35 με 40 χρόνια του, και υπόσχεται ότι θα λυθεί στα πλαίσια του ασφαλιστικού νομοσχεδίου".

Τις τελευταίες ημέρες, υπήρξε ένας "πόλεμος αριθμών" μεταξύ Κυβέρνησης – ΟΛΜΕ.  Πού ακριβώς βρίσκεται η διαφωνία σας;

Τεχνάσματα

"Αν ο κ. Χριστοδουλάκης ήταν υπουργός σε κάποια άλλη χώρα με μεγαλύτερη δημοκρατική παράδοση -π.χ. στην Αγγλία- ή θα είχε παραιτηθεί από μόνος του ή θα είχε εξαναγκασθεί από τον πρωθυπουργό σε παραίτηση. Είναι σαφές ότι ο υφυπουργός οικονομικών επιχείρησε να παραπλανήσει το ελληνικό Κοινοβούλιο. Το ποσό των 266.000 δραχμών που ακούστηκε από τα χείλη του αλλά και από τα πρωθυπουργικά χείλη δεν ανταποκρίνεται, σε καμιά περίπτωση, στην αλήθεια.

Σε καμιά περίπτωση ο νεοδιόριστός δεν θα πάρει αυτές τις αποδοχές. Εφευρέθηκαν βέβαια. Στη συνέχεια, κάποια τεχνάσματα, για να σώσει την αξιοπιστία του ο κ. Χριστοδουλάκης.

Έτσι, κάποιες κρατήσεις που γίνονται στο νεοδιόριστο βαπτίσθηκαν καταθέσεις υπέρ των ταμείων, ενώ ο υφυπουργός άλλαξε στη συνέχεια και κάποιες ρυθμίσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες κρατήσεις. Το βέβαιον πάντως, είναι ότι όσες αλχημείες και να. κάνει ο κ. Χριστοδουλάκης, οι 266.000 δραχμές παραμένουν μια μεγάλη αναλήθεια".

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ

26-02-1997