HYUNDAI i30 προβλήματα. PDF Print E-mail

Hyundai i30, πρόβλημα κλειδώματος (το αυτοκίνητο μένει ξεκλείδωτο), μεγαλύτερο πρόβλημα από την αντιμετώπιση εκ μέρους της αντιπροσωπείας. Αναλυτικά το πρόβλημα και η συμπεριφορά της αντιπροσωπείας εκτίθενται στην συνέχεια με χρονολογική σειρά.

Α) ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ στον Συνήγορο του Καταναλωτή 1/2/2019.

«Αγόρασα ένα Hyundai i30, στις αρχές Ιουνίου 2018.

Τον Ιούλιο διαπίστωσα ότι με το απλό κλειδί (όχι το control) οι πόρτα του συνοδηγού και οι δύο πίσω πόρτες έμεναν ξεκλείδωτες όταν κλείδωνα.

Επισκέφθηκα το κατάστημα αγοράς (Γ. Γρυσμπολάκης) οι οποίοι με έκπληξη διαπίστωσαν ότι το πρόβλημα αφορούσε και τα άλλα αυτοκίνητα αυτού του τύπου που είχαν στην έκθεση. Η τηλεφωνική επικοινωνία τους με τα κεντρικά της αντιπροσωπίας δεν απέφερε αποτέλεσμα.

Κατόπιν αυτού στις 3 Αυγούστου έστειλα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της αντιπροσωπίας το ακόλουθο μήνυμα: «Έχει προκύψει πρόβλημα με το κλείδωμα με το κλειδί. Κλειδώνει μόνο η πόρτα του οδηγού και ο χώρος αποσκευών. Υπάρχει λύση;;».

Η απάντηση που πήρα την ίδια μέρα ήταν η ακόλουθη: «Κύριε Αντωνάκο καλησπέρα, Σχετικά με το παρακάτω ερώτημα σας  παρακαλώ όπως απευθυνθείτε στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο επισκευαστών της HYUNDAI. Επίσης προς διευκόλυνση σας, επισυνάπτω λίστα με το Δίκτυο της HYUNDAI που θα μπορείτε να απευθυνθείτε για να διερευνήσετε τα αναγραφόμενα σας.» Με εκτίμηση Π. Σ.» από τον κύριο Παναγιώτη Στεφανόπουλο < This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it >.

Σε αυτό το μήνυμα απάντησα στις 4 Αυγούστου ως εξής: «Έχω απευθυνθεί στον κ. Γρυσμπολάκη αλλά δεν λύθηκε το πρόβλημα.».

Στη συνέχεια δέχθηκα τηλεφώνημα από τον κύριο Στεφανόπουλο ο οποίος μου είπε ότι το θέμα ερευνάται και ότι θα πρέπει να επικοινωνώ μαζί του.

Η αδικαιολόγητη σιωπή της αντιπροσωπείας με ανάγκασε στις 2 Δεκεμβρίου να επανέλθω με το ακόλουθο μήνυμα: «Είναι 2 Δεκεμβρίου έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που επικοινωνήσαμε -είχα επισκεφθεί και τον αντιπρόσωπο (Γρυσμπολάκης) τον Ιούλιο- σχετικά με το πρόβλημα του κλειδώματος του i30. Διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα δεν ήταν μεμονωμένο αλλά ίσχυε και για τα άλλα αυτοκίνητα αυτού του τύπου. Έκτοτε ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Τι πρέπει να κάνω να δώσω δημοσιότητα στο θέμα -περιοδικά εφημερίδες και κανάλια- μήπως κάποιος ευαισθητοποιηθεί;;;».

Στις 6 Δεκεμβρίου επανήλθα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της αντιπροσωπείας ( This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it ) με το ακόλουθο μήνυμα: «Ονομάζομαι Αντωνάκος Αντώνης. Αγόρασα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τον Ιούνιο, λίγο μετά διαπίστωσα ότι με το μηχανικό κλειδί κλείδωνε μόνο η πόρτα του οδηγού και το port bagaz. Επισκέφθηκα τον αντιπρόσωπο (Γρυσπολάκης) όπου διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα ήταν κοινό και στα αυτοκίνητα της έκθεσης. Επικοινώνησα μαζί σας με mail στις 3 και 4 Αυγούστου ανταλλάξαμε μηνύματα με τον κύριο Στεφανόπουλο ο οποίος στη συνέχει με πήρε και τηλέφωνο λέγοντας μου ότι θα με ενημερώσει για τις εξελίξεις. Στις 2 Δεκεμβρίου έστειλα νέο μήνυμα αλλά ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Θεωρώ ότι η αντιμετώπιση είναι απαράδεκτη για σοβαρή αντιπροσωπία.».

Τις τυχόν τηλεφωνικές επικοινωνίες δεν τις κατέγραφα γιατί πλέον θεωρό ότι αντιμετωπίζομαι παρελκυστικά αφού όπως φαίνεται το πρόβλημα είναι γενικό και οι υπεύθυνοι δεν θέλουν να το αντιμετωπίσουν παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5ετή εγγύηση.

Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αντηλλάγησαν είναι στην διάθεσή σας.»

Β) Παρέμβαση του Σ.τ.Κ. 4/2/2019.

«Θέμα: Διαβίβαση της από 1-2-2019 αναφοράς του κ. Αντωνάκου.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3297/2004 - Α’ 259, όπως ισχύει), σας διαβιβάζουμε την υπ’ αριθ. πρωτ. 5628/4-2-2019 αναφορά του κ. Αντώνιου Αντωνάκου και παρακαλούμε για τις απόψεις σας επί των αναφερομένων σε αυτή την αναφορά το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας, καθώς επίσης: (α) για την αποστολή οποιουδήποτε εγγράφου αφορά τη συγκεκριμένη υπόθεση και είναι χρήσιμο για τη διερεύνηση των καταγγελλομένων, και (β) για τη διατύπωση, καλόπιστα εκ μέρους σας, κάποιας συμβιβαστικής πρότασης με σκοπό τη φιλική διευθέτηση της διαφοράς.».

Γ) Απάντηση της Hyundai: 26/2/2019.

«Αγαπητέ κ. Αντωνάκο,

Σε συνέχεια μηνύματος που μας αποστείλατε την 1.2.2019 με συνημμένη καταγγελία σας προς τον Συνήγορο Καταναλωτή, που αφορά λειτουργεία κλειδώματος των θυρών του εν θέματι αυτοκινήτου, θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε τα κάτωθι:

Κατά την διάρκεια επίσκεψης σας στο κατάστημα της 6ΕΚΑΕΜ του κ. Γρυσμπολάκη (Εξουσιοδοτημένος Επισκευαστής Ηγυηάβϊ, αναφέρατε την παρατήρηση, ότι, με το χειριστήριο κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν όλες οι θύρες του οχήματος. Δοκιμάζοντας όμως το μηχανικό κλειδί, κλειδώνει και ξεκλειδώνει μόνο η θύρα του οδηγού. Ο υπεύθυνος του συνεργείου ερεύνησε άλλα δύο οχήματα και διαπίστωσε ότι έχουν την ίδια λειτουργία. Επικοινώνησε μαζί μας και μας ενημέρωσε για τα προαναφερόμενα και ενημερώθηκε ότι θα δούμε το θέμα λειτουργείας κλειδώματος των θυρών του μοντέλου άμεσα.

Πράγματι το θέμα ερευνήθηκε και ενημερώθηκε ο υπεύθυνος του συνεργείου της ΟΕΚΑΕΜ κ. Σταύρος Δάβαρης και μέσω αυτού και εσείς προσωπικά ότι, το συγκεκριμένο όχημα, με αυτό το επίπεδο εξοπλισμού λειτουργεί κατά τον τρόπο που περιγράφετε. Συνεπώς δεν υφίσταται κανένα λειτουργικό πρόβλημα και η περιγραφόμενη από εσάς είναι η σωστή λειτουργία του συστήματος. Αναλυτικά αυτό αναφέρεται και στο «εγχειρίδιο κατόχου του οχήματος» του κατασκευαστή. Συγκεκριμένα στο κεφάλαιο «Χρήσιμες λειτουργίες του αυτοκινήτου» στην σελίδα 3-11, κάτω από την επικεφαλίδα «ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ ΘΥΡΩΝ», μας περιγράφει τρεις διαφορετικές κατηγορίες κλειδώματος των οχημάτων αναλόγως του εξοπλισμού.

Το όχημά σας κ. Αντωνάκο, βάσει του εξοπλισμού του, κατατάσσεται στην κατηγορία «Τηλεχειριστήριο» στο οποίο αναφέρει ότι: “Για να κλειδώσετε τις πόρτες πιέστε το πλήκτρο Κλείδωμα Πόρτας (1) στο τηλεχειριστήριο. Για να ξεκλειδώσετε τις πόρτες πιέστε το πλήκτρο Ξεκλείδωμα Πόρτας (2) στο τηλεχειριστήριο. Όταν οι πόρτες ξεκλειδώσουν, μπορούν να ανοίξουν τραβώντας τη χειρολαβή της πόρτας. Επίσης αναφέρει πληροφορίες για την περίπτωση που το όχημα είναι εφοδιασμένο με άλλο επίπεδο εξοπλισμού, δηλαδή μόνο με «Μηχανικό κλειδί» ή μόνο με «Έξυπνο κλειδί» η λειτουργία είναι και πάλι διαφορετική από την περιγραφόμενη στην κατηγορία «Τηλεχειριστήριο».

Συνημμένα υπάρχει φωτοαντίγραφο αυτής της σελίδας προς διευκόλυνση σας.

Θα είμαστε στην διάθεση σας για ότι άλλο χρειαστείτε.»

Δ) Απάντηση στην Hyundai: 5/3/2019.

«Αγαπητοί κύριοι,

Αυτό που χαρακτηρίζει μια σοβαρή επιχείρηση είναι ο σεβασμός στον πελάτη κυρίως μετά την απομάκρυνση εκ του «καταστήματος». Δεν είναι λοιπόν ιδιαίτερα κολακευτικό το γεγονός ότι απαιτήθηκε η αναφορά στον Σ.τ.Κ. για να προκληθεί το «ενδιαφέρον» σας. Αλλά ακόμα και τώρα η απάντησή είναι εξόφθαλμα παρελκυστική πάσχοντας εμφανώς από λογικά κενά και περιέχοντας ανακρίβειες. Είναι περιττό να επαναλάβω το ιστορικό της υπόθεσης αφού καταγράφεται απολύτως στην καταγγελία που υπέβαλα στον Σ.τ.Κ.. Επιπρόσθετα όμως και επιμένοντας στην καταγγελία μου θέλω να επισημάνω τα εξής.

1. Ο κύριος Παναγιώτης Στεφανόπουλος –αρμόδιος από την αντιπροσωπία- επικοινώνησε μια μοναδική φορά μαζί μου τηλεφωνικά τον Αύγουστο -για να μου δηλώσει την αρμοδιότητα του- και μου είπε ότι το πρόβλημα είναι υπό διερεύνηση και ότι θα επικοινωνήσει αυτός μαζί μου όταν υπάρξει απάντηση-λύση. Είναι προφανές ότι αν το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν ήταν κατασκευαστικό λάθος η αντιπροσωπία θα ήξερε ήδη την απάντηση ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του μοντέλου.

2. Τέσσερις μήνες μετά (2/12) -ενοχλημένος από την «εκκωφαντική» σιωπή- επανήλθα με μήνυμα το οποίο έμεινε αναπάντητο. Αυτό προκάλεσε νέο μήνυμά μου προς τα κεντρικά (6/12) μετά το οποίο δέχθηκα τηλεφώνημα από τον κύριο Δάβαρη (της GEKAEM) ο οποίος δηλώνοντας αρμόδιος για το θέμα σε καμία περίπτωση δεν αναφέρθηκε σε σκοπούμενη κατασκευαστική ιδιαιτερότητα αλλά σε υπό διερεύνηση πρόβλημα.

3. Όπως ομολογείτε στην απάντησή σας (26/2/2019), «θα δούμε το θέμα λειτουργίας κλειδώματος των θυρών του μοντέλου άμεσα», τον Αύγουστο δεν είχατε ιδέα για το θέμα. Και βεβαίως είναι απολύτως αναληθής ο ισχυρισμός σας ότι ο κύριος Δάβαρης –ο οποίος όπως προανέφερα επικοινώνησε μαζί μου μετά τις 6/12 και τα επανειλημμένα αναπάντητα διαβήματά μου- με ενημέρωσε ότι το πρόβλημα είναι θέμα «εξοπλισμού».

4. Αφού παρήλθαν άλλοι δύο μήνες και ευλόγως εξοργισμένος από την συμπεριφορά της αντιπροσωπίας έκανα την καταγγελία στον Σ.τ.Κ. η οποία επιτέλους προκάλεσε την «ευαισθητοποίησή σας».

5. Πέραν όμως των γεγονότων υπάρχουν και οι εξής εύλογες απορίες. Τι νόημα έχει ένα κλειδί που στην ουσία αφήνει το αυτοκίνητο ξεκλείδωτο; Τι νόημα έχει να είναι κλειδωμένες η πόρτες του οδηγού και των αποσκευών ενώ οι άλλες τρείς μένουν ξεκλείδωτες; Τι νόημα έχει η ύπαρξη και μηχανικού κλειδιού το οποίο δεν κλειδώνει όλο το αυτοκίνητο;; Αν αυτό δεν είναι κενό λογικής θα έπρεπε να υπάρχει μια εύλογη εξήγηση καταγεγραμμένη μάλιστα στο εγχειρίδιο που συνοδεύει το αυτοκίνητο.

6. Αν ο διαφορετικός τρόπος κλειδώματος είναι «θέμα εξοπλισμού» όπως αναφέρετε γιατί δεν λέτε έστω και τώρα σε πιο μοντέλο κλείνουν με το κλειδί όλες οι πόρτες και σε ποια οι μισές;

7. Πως φαίνεται -από το εγχειρίδιο που επισυνάπτετε και που επιχειρείτε να χρησιμοποιήσετε παρελκυστικά- ότι οι δύο τρόποι κλειδώματος (μηχανικός και αυτόματος) δεν είναι οι απόλυτα λογικές και συνυπάρχουσες λύσεις αλλά αφορούν διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτου δίχως μάλιστα αυτό να διευκρινίζεται; Με την ίδια λογική, αν διαπίστωνα ότι από το όχημα δεν είχε κάποια εξαρτήματα ή λειτουργίες, θα ισχυριζόσασταν ότι αυτά αφορούν «κάποια άλλα» μη κατονομαζόμενα επίπεδα εξοπλισμού.

8. Όμως το ίδιο το «εγχειρίδιο κατόχου του οχήματος» το οποίο επικαλείστε στο κεφάλαιο «ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ» (3-3 έως 3-14) σας διαψεύδει. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι τρείς εναλλακτικοί τύποι κλειδιού υπάρχουν α)μόνο μηχανικό κλειδί β) τηλεχειριστήριο γ) έξυπνο κλειδί. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις αναφέρεται σαφώς και αναμφισβήτητα ότι συνυπάρχει και το μηχανικό κλειδί κάτι που λογικά είναι αυτονόητο. Ακόμα και στην σελίδα 3-11 που επικαλείστε –στην απεγνωσμένη προσπάθεια να παραπλανήσετε και εμένα αλλά και τον Σ.τ.Κ.- είναι σαφές ότι το μηχανικό κλειδί (που συνυπάρχει με το τηλεχειριστήριο και το έξυπνο κλειδί) οφείλει να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει όλες τις πόρτες. Κάτω από τις εικόνες της πρώτης στήλης –όπου φαίνεται να χρησιμοποιείται, όπως δηλώνεται και στον τίτλο, το συνυπάρχον μηχανικό κλειδί, αναφέρεται «Αν κλειδώσετε/ξεκλειδώσετε την πόρτα του οδηγού με ένα κλειδί θα κλειδώσουν/ξεκλειδώσουν αυτόματα όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου». Στην δεύτερη στήλη περιγράφεται το κλείδωμα/ξεκλείδωμα με το τηλεχειριστήριο και στην τρίτη με το έξυπνο κλειδί.

9. Επιπλέον επισημαίνω ότι σε ένα όχημα το οποίο στερείται εσωτερικές ασφάλειες θυρών θα ήταν παράδοξο να μένει «αθωράκιστο» στο έλεος μιας εξαντλημένης μπαταρίας ή ενός χαλασμένου τηλεχειριστήριου.

Αγαπητοί κύριοι,

λάθη κάνουν όλοι, ακόμα και οι μεγάλες εταιρείες. Όταν τα λάθη δεν κοστίζουν ανθρώπινες ζωές το πρόβλημα είναι μικρό, κάποιες φορές αρκεί ένα απλό συγνώμη για να αντιμετωπιστεί. Όμως όπως ανέφερα και στην αρχή αυτό που ξεχωρίζει μια σοβαρή επιχείρηση είναι ο σεβασμός στον «πελάτη» και η συνολική συμπεριφορά σας απέναντί μου, ακόμα και τώρα, δείχνει απόλυτη έλλειψη σεβασμού. Θα επιμείνω λοιπόν στην καταγγελία μου στον Σ.τ.Κ. επιφυλάσσοντας στον εαυτό μου το δικαίωμα να κοινοποιήσω το σύνολο της αλληλογραφίας μας στον τύπο αλλά και στην μητρική εταιρεία HYUDAI την οποία αντιπροσωπεύετε.»

Ε) Απάντηση της Hyundai: 6/3/2019.

«Θέμα: «Όχημα 130 με αρ. πλαισίου ΤΜΑΗ2511ΑJJ070693»

Αγαπητέ κ. Αντωνάκο,

Σε απάντηση της επιστολής σας της 5ης Μαρτίου 2019, μετά λύπης μας διαπιστώσαμε εκπεφρασμένη αγανάκτηση σας για ένα θέμα το οποίο αναλυτικά περιγράφεται και εξηγείται στο βιβλίο κατόχου του μοντέλου.

Κατ' αρχάς θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, στα βιβλία χρήσης των μοντέλων όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτου, περιγράφονται όλοι οι διαθέσιμοι εξοπλισμοί με τους οποίους παράγεται το μοντέλο.

Αυτό δεν συνεπάγεται ότι όλοι οι περιγραφόμενοι εξοπλισμοί υπάρχουν σε όλα τα παραγόμενα οχήματα του ίδιου μοντέλου. Υπάρχουν διάφορα επίπεδα εξοπλισμού που η ύπαρξη τους ή όχι σε ένα όχημα, καθορίζει όπως είναι λογικό και την τελική τιμή του παραχθέντος προϊόντος.

Για το λόγο αυτό σε κάθε μοντέλο κάθε εταιρείας υπάρχουν εκδόσεις με χαμηλά, μεσαία και υψηλά επίπεδα εξοπλισμού.

Το κεφάλαιο κλείδωμα θυρών και των τριών διαφορετικών τύπων κλειδιού που περιγράφει το βιβλίο κατόχου του κατασκευαστή, εξηγεί αναλυτικά την λειτουργεία του κάθε τύπου.

Προσεκτική μελέτη του κεφαλαίου κλειδώματος θυρών θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε ότι, το όχημα σας δεν θα μείνει αθωράκιστο και ξεκλείδωτο ακόμη και στην ακραία περίπτωση που και τα δύο τηλεχειριστήρια που έχετε παραλάβει, παρουσιάσουν την ίδια ακριβώς χρονική στιγμή νεκρή μπαταρία και αδυναμία λειτουργείας(σπάνιο φαινόμενο).

Στην περίπτωση που αυτό συμβεί ταυτόχρονα και στα δύο τηλεχειριστήρια και δεν υπάρχει δυνατότητα λόγω ωραρίου να βρείτε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ανοιχτό ή κάποιο κατάστημα πώλησης μπαταριών ανοιχτό, για να σας αλλάξουν την μπαταρία στο τηλεχειριστήριο, θα εφαρμόσετε τις οδηγίες που περιγράφει το βιβλίο κατόχου στην σελίδα (3­12) κάτω από τον τίτλο «Σε περίπτωση ανάγκης».

Ποιο συγκεκριμένα, θα ανοίξετε τις πόρτες που δεν έχουν εξωτερική κλειδαριά, θα τοποθετήσετε το κλειδί στην υποδοχή έκτακτης ανάγκης και θα το γυρίσετε στη θέση κλειδώματος (δείτε συνημμένη φωτογραφία). Κατόπιν θα κλείσετε την πόρτα με ασφάλεια. Θα κλειδώσετε και την πόρτα του οδηγού που διαθέτει εξωτερική κλειδαριά και το αυτοκίνητο σας θα είναι πλήρως θωρακισμένο.

Επόμενη άμεση ενέργεια σας θα είναι να αλλάξετε μπαταρία σε ένα ή και στα δύο τηλεχειριστήρια που έχετε.

Σημειώστε ότι η μπαταρία ενός τηλεχειριστηρίου διαρκεί με λογική χρήση, περισσότερο από πέντε έτη και η αποφόρτιση της θα γίνει κατανοητή έγκαιρα διότι θα υπολειτουργεί το τηλεχειριστήριο.

Θα είμαστε στην διάθεση σας για ότι άλλο χρειαστείτε.»

ΣΤ) Απάντηση στην Hyundai: 6/3/2019.

«Απάντηση στο έγγραφο της HYUNDAI της 6ης Μαρτίου.

Αγαπητοί κύριοι,

κατ’ αρχήν χαίρομαι που βελτιώθηκαν τα ανακλαστικά σας –λόγω βεβαίως της παρέμβασης του Σ.τ.Κ.- σε βαθμό που η αρχική αδιαφορία σας επί 6 μήνες να απαντήσετε δίνοντας μια, έστω και μη πειστική όπως επιχειρείτε και τώρα, παρελκυστική εξήγηση στο πρόβλημα που παρουσιάζει το i30 μετατράπηκε σε ταχύτατη απάντηση την επομένη της νέας(5/3) καταγγελίας μου.

Επίσης θα ήθελα να επισημάνω ότι αν πρέπει για κάτι να λυπάστε είναι για τα αίτια που προκάλεσαν την «εκπεφρασμένη αγανάκτησή μου» τα οποία δεν είναι άλλα από το πραγματικό πρόβλημα του αυτοκινήτου κυρίως όμως από την απαράδεκτη συμπεριφορά της αντιπροσωπείας η οποία συνεχίζεται.

Θα αποφύγω τον πειρασμό να ασχοληθώ με δευτερεύοντα και υποτιμητικά στοιχεία της απάντησής σας περιοριζόμενος στην ουσία.

1. Στο κεφάλαιο για το κλείδωμα του αυτοκινήτου και στην σελίδα 3-11 –την οποία και επικαλεστήκατε στην πρώτη σας απάντηση- κάτω από τον τίτλο «ΚΛΕΙΔΑΡΙΕΣ ΘΥΡΩΝ» και τον υπότιτλο «Λειτουργία των θυρών εξωτερικά» υπάρχει ο τίτλος «Μηχανικό κλειδί» και πάνω από δύο μοναδικές εικόνες οι επιγραφές «Τηλεχειριστήριο» και «Έξυπνο κλειδί». Σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αναφορά σε αποκλειστικά μηχανικό κλειδί. Είναι φανερό λοιπόν ότι το μηχανικό κλειδί συνυπάρχει με τα άλλα δύο σε κάθε περίπτωση. Αμέσως δε κάτω από τις εικόνες αυτές στις παρουσιάζεται η λειτουργία του μηχανικού κλειδιού -που συνυπάρχει με το «Τηλεχειριστήριο» και με το «Έξυπνο κλειδί»- γράφονται τα εξής; «Γυρίστε το κλειδί προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ξεκλειδώσει και προς τα εμπρός για να κλειδώσει. Αν κλειδώσετε/ξεκλειδώσετε την πόρτα του οδηγού με ένα κλειδί θα κλειδώσουν/ξεκλειδώσουν αυτόματα όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου.». Από πουθενά δεν προκύπτει ότι θα κλειδώνει μόνον η πόρτα του οδηγού και αυτή των αποσκευών όπως συμβαίνει στο i30. Να σημειωθεί ότι αυτό συμβαίνει μόνο για το κλείδωμα ενώ στο ξεκλείδωμα ανοίγουν όλες οι πόρτες.

2. Με συμβουλεύετε να διαβάσω προσεκτικά τις οδηγίες αλλά μάλλον εσείς οφείλετε να το κάνετε αφού αποδίδετε αυτά που αναφέρονται στην σελίδα 3-12: «Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης» στην «ταυτόχρονη εξάντληση» των μπαταριών και των δύο τηλεχειριστηρίων. Είναι φανερό όμως ότι το εγχειρίδιο στο συγκεκριμένο σημείο αναφέρεται είτε σε πρόβλημα κάποιας μεμονωμένης κλειδαριάς είτε σε γενικό ηλεκτρικό πρόβλημα. Γράφει συγκεκριμένα το εγχειρίδιο: «Αν δεν λειτουργεί ο ηλεκτρισμός στο διακόπτη της κλειδαριάς «π.χ. νεκρή μπαταρία) ο μόνος τρόπος για να κλειδώσετε τις πόρτες είναι με το μηχανικό κλειδί στην εξωτερική υποδοχή… Οι πόρτες χωρίς εξωτερική υποδοχή…» και στη συνέχεια περιγράφεται βεβαίως η πραγματική λειτουργία έκτακτης ανάγκης με το μεμονωμένο κλείδωμα όλων των θυρών.

3. Το γεγονός ότι το θέμα του κεντρικού κλειδώματος -από την στιγμή που ήδη υπάρχει εγκατεστημένος και λειτουργικός μηχανισμός- είναι απλά θέμα «μιας εντολής»- καταρρίπτει τους εκ των υστέρων, καθυστερημένους και αστήρικτους ισχυρισμούς σας, περί δήθεν «επιπέδων εξοπλισμού» επί του συγκεκριμένου.

4. Σας κοινοποίησα το πρόβλημα στις 3 Αυγούστου. Το i30 είχε κυκλοφορήσει από το 2017 και παρ’ όλα αυτά πέρασαν 6 μήνες και απαιτήθηκε η προσφυγή μου στον Σ.τ.Κ. για να «ανακαλύψετε» ότι το πρόβλημα που καταγγέλλω οφείλεται σε κάποιο «επίπεδο εξοπλισμού φάντασμα». Ούτε λογική ερμηνεία της, υποτιθέμενα, σκοπούμενης ρύθμισης παρέχετε ούτε κανένα στοιχειωδώς σοβαρό τεκμήριο ότι αυτή είναι όντως σκοπούμενη και όχι κατασκευαστικό πρόβλημα.

Επιμένοντας στην λογική και στην απαίτηση για στοιχειώδη σεβασμό

Αντώνης Αντωνάκος».

Ζ) Παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή: 22/3/2019.

«Σε απάντηση του ανωτέρω υπ' αριθ. (2) σχετικού, λάβαμε και διαβιβάζουμε για την ενημέρωσή σας το εν θέματι έγγραφο με πρόσθετες απόψεις του αναφέροντα. Συμπληρωματικά, θα ήθελε και η Αρχή μας να παραθέσει ορισμένες επισημάνσεις, ως ακολούθως:

Σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης (manual) του οχήματος (σελ. 3-3 επ.), η πρόσβαση σε αυτό (κλείδωμα-ξεκλείδωμα θυρών) επιτυγχάνεται είτε μέσω τηλεχειριστηρίου είτε μέσω έξυπνου κλειδιού. Φαίνεται ότι αυτοί οι δύο αποτελούν τους βασικούς τρόπους πρόσβασης, οι οποίοι, μάλιστα, συναρτώνται και με το επίπεδο εξοπλισμού του οχήματος, όπως ισχυρίζεστε, αφού παρέχεται ευχέρεια τοποθέτησης, και, από την άλλη πλευρά, ότι το μηχανικό κλειδί συνυπάρχει απλώς επικουρικά σε αμφότερες τις περιπτώσεις για να χρησιμοποιείται, εάν ο ένας ή ο άλλος τρόπος δεν λειτουργεί κανονικά.

Μία τέτοια ως άνω αντίληψη ενισχύεται (α) από τη συντακτική δομή του manual, όπου στην ενότητα “Πρόσβαση στο αυτοκίνητο” αφιερώνονται ξεχωριστά επεξηγηματικά κεφάλαια για το τηλεχειριστήριο και το έξυπνο κλειδί (έντονα μπλε γράμματα), ενώ το μηχανικό κλειδί παρατίθεται ως υποενότητα (πλάγια μαύρα γράμματα) εντός των κεφαλαίων αυτών, (β) από το γεγονός ότι δίπλα από τους τίτλους των κεφαλαίων για το τηλεχειριστήριο και το έξυπνο κλειδί παρέχεται σε παρένθεση η διευκρίνηση “αν έχει τοποθετηθεί”, η οποία, ωστόσο, δεν συνοδεύει αντιστοίχως και το μηχανικό κλειδί (δηλαδή, δεν παρέχεται ευχέρεια επιλογής τοποθέτησης για το μηχανικό κλειδί και, άρα, το μηχανικό κλειδί δεν δείχνει να συναρτάται με το επίπεδο εξοπλισμού του οχήματος, εκτός εάν ισχυρισθείτε ότι θα ήταν δυνατόν το όχημα να πωληθεί φέροντας μόνο μηχανικό κλειδί και χωρίς, ταυτόχρονα, να υφίσταται ένας από τους προαναφερόμενους τρόπους πρόσβασης).

Σε αμέσως επόμενο σημείο των οδηγιών χρήσης (σελ. 3-11 επ.), παρατίθενται οι τρόποι εξωτερικού κλειδοδματος των θυρών του οχήματος. Εκεί πληροφορούμαστε ότι με τη χρήση του μηχανικού κλειδιού για το κλείδωμα-ξεκλείδωμα της πόρτας του οδηγού, κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν αυτόματα όλες οι πόρτες του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό και με τον επικουρικό, όπως προείπαμε, χαρακτήρα του μηχανικού κλειδιού, κάτι τέτοιο επιτρέπει το συμπέρασμα ότι η λειτουργία του κεντρικού κλειδώματος-ξεκλειδώματος που διαθέτει το μηχανικό κλειδί (οφείλει να) είναι παρούσα ταυτοχρόνως με τη χρήση είτε τηλεχειριστηρίου είτε έξυπνου κλειδιού και, κατ' αναλογία, ότι η απουσία αυτής της λειτουργίας συνιστά, ενδεχομένως, πρόβλημα.

Το συμπέρασμα αυτό επιτείνεται και από τη συνοδευτική φωτογραφία του manual στη σελ. 3-11, όπου με παραστατικό τρόπο περιγράφεται η λειτουργία του κεντρικού κλειδώματος των θυρών μέσω μηχανικού κλειδιού ως συνυπάρχουσα και με τους δύο βασικούς τρόπους πρόσβασης του οχήματος (τηλεχειριστήριο, έξυπνο κλειδί).

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, παρακαλούμε για την αποστολή και των δικών σας πρόσθετων απόψεων για την υπόθεση εντός το αργότερο δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας.»

Μέχρι σήμερα 15/4/2019 δεν έχει υπάρξει απάντηση εκ μέρους της αντιπροσωπείας.

Αντώνης Αντωνάκος This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it